top of page

ראיון עם שלומית כוחיי – האישה שמאחורי במבו.קו

עודכן: 20 באפר׳ 2022

לרגל יום האישה הבין-לאומי (החל בשמונה במרץ) החלטנו לשבת עם שלומית כוחיי, האישה שמאחורי במבוקו כדי ללמוד ממנה על עולם הטקסטיל האורגני, על תהליכי ייצור שלא פוגעים בסביבה ועל איך היא הגיעה לעולם הטקסטיל. אז בלי להכביר יותר במילים קבלו את שלומית כוחי - הרוח הנושבת שמאחורי במבוקו.


ש: לפני שנתחיל, ספרי לנו מעט על עצמך.

האמת שאני ממש לא מגיעה מתחום הטקסטיל, אני מגיעה בכלל מעולם הדיגיטל והאונליין. במשך המון שנים ניהלתי את אתר האינטרנט של העיתון מעריב עד שהחלטתי שהגיע הזמן להתקדם והקמתי את מערך הדיגיטל של פורבס. כשהייתי בחופשת הלידה עם בני הבכור, בעלי רכש לי במתנה קורס תפירה כדי שאעביר את הזמן וככה למעשה התאהבתי בעולם הטקסטיל.

מהר מאוד הקמתי מותג של טקסטיל לתינוקות בשם "תום תום" והתחלתי לצלול אל העולם המופלא של הטקסטיל.


ש: ובזכות ההצלחה של תום תום החלטת להתרחב?

לא בדיוק, אבל בערך. לאחרונה התחלתי להתחבר לנושא של המינימליזם – מאסתי בתרבות הצריכה המוגזמת וגיליתי שאם אני רוכשת מעט אני גם משקיעה במוצרים איכותיים יותר וגם זה עושה לי טוב בנשמה. משם התחלתי לפתח מודעות צרכנית וראיתי שזה פוגש אותי בכל מיני נקודות בחיי היום יום שלי: החל בבית עם הילדים, דרך אירועים חברתיים ועד קניות בסופר.

בתוך כל זה, וביחד עם ההתרחבות של "תום תום", התחלתי להעמיק ביתרונות של הבמבוק וככל שקראתי יותר הבנתי שאין לי ברירה אחרת, הלב שלי כבר שם. הבנתי שיכולת העמידות של הבמבוק, לצד הרכות והנעימות שלו הם לא פחות ממדהימות. אבל מה שתפס אותי לגמרי הייתה העובדה שכל תהליך העיבוד והעשייה של בדי במבוק הוא אקולוגי ולא פוגע בסביבה. התחלתי לבחון את הסוגים השונים של בדי במבוק עם צוות המעצבות שלי עד שמצאנו את הבד המושלם מבחינת נעימות. הקו העיצובי שבחרנו היה נקי, ללא הדפסים שיפגמו בבד וכדי לייצר תחושה של חזרה לטבע, תחושה נקייה וטרייה.


ש: דיברנו על החשיבה הירוקה והשליחות האקולוגית – האם יש אלמנטים נוספים שחשובים לכם בתהליך הייצור?

העובדה שלאורך התהליך אנחנו מקפידים לעודד עשייה ישראלית היא בעיני מהותית, אבל לא רק ההיבט של הייצור כחול לבן משחק פה חלק. מעל הכול חשובה לי היכולת לבוא לבקר את המפעל בכל רגע ולהשגיח על הנעשה, לוודא שהכול עומד בסטנדרטים המחמירים שלי.


ש: ספרי לנו קצת על המעורבות שלך בתהליך והדברים שחשובים לך במיוחד בייצור

אני דואגת שכל פרט קטן יהיה מושלם, אני לא יכולה רק לבחור את הבד המושלם ואז לזרוק את העיצוב על מישהו אחר. חשוב לי שכל מוצר שיוצא תחת ידיי יהיה מושלם ושכל הגורמים יחברו יחדיו לכדי מותג שלם שיש לו שפה משל עצמו. חשוב לי להיות שגרירה של בדי הבמבוק כי באמת שאני מאמינה שהם יכולים לשפר לנו לא רק את שינת הלילה אלא גם לעזור להציל את העולם שלנו לפני שנגיע למצב אל חזור.





ש: אם נדבר שנייה על התכונות של בד הבמבוק נגלה כי מדובר על תכונות מדהימות, איך את מסבירה שעד היום הוא לא היה בד נפוץ? זה הכול עניין המחיר?

אני מאמינה ש-2020 עומדת להיות שנת הבמבוק בעולם. כל העולם הופך להיות ירוק ומודע יותר, אנשים רק מחפשים דרכים להתקיים בלי לפגוע בסביבה והבמבוק עונה על הצרכים הללו בדיוק ועוד מוסיף להן תכונות כמו היותו היפו-אלרגני. המחיר הוא בהחלט גבוה יותר מבדים אחרים ופחות איכותיים, אבל תחשוב על זה בצורה אחרת, אתה קונה שני סטים של מצעים שיישארו איתך שנים רבות ולא חמישה סטים שתצטרך להחליף בתדירות גבוהה בהרבה.


ש: מה את חושבת שמייחד את המותג שלך מאחרים?

קודם כול העובדה שכל החנות התחילה מרגש אימהי, רצון לייצר עולם טוב יותר בעבור הילד שלי בפרט והדור שלו בכלל. אני חושבת שכשמסתכלים על המוצרים שלנו מגלים שהם אולי פשוטים במראה אבל הם נעשו תוך כדי תהליך מחשבתי ארוך וקפדני, כל זאת כדי שהתוצאה הסופית תתאים לכל אחת ואחד. גם כל הרעיון של לבנות מותג נקי ומדויק מייחד אותנו ממותגים אחרים, אנחנו דואגים לשים את האיכות של הבמבוק כדבר המרכזי בפריטים שלנו.


ש: איפה את רואה את במבוקו עוד כמה שנים?

במלונות המפנקים ביותר בארץ, מלונות כמו בראשית, מצפה הימים, כרמים. אני רואה בעיני רוחי את מצעי הבמבוק המושלמים שלנו כשלצידם גלויה קטנה שמסבירה למה במבוק כל כך טוב לנו ולצד כל זה הלוגו שלנו.


ש: מה המוצר האהוב עלייך?

קשה לבחור אבל אם אני חייבת אז, השמיכה החלומית. התחושה שלישון איתה היא כאילו שאתה ישן בתוך ענן ואין מילים לתאר עד כמה שזו חוויה מושלמת ונעימה.


תודה שלומית, למדנו והחכמנו ☺

רוצים ליהנות ממוצרי הבמבוק של במבוקו? בואו לבקר בסטודיו שלנו ברמת השרון או התחילו את השופינג מהבית בחנות המקוונת שלנו. בשימוש בקופון BBCO10 תקבלו 10% הנחה ברכישה הראשונה. 

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page